perjantai 4. huhtikuuta 2014

Flunssa selätetty

Tosiaan sain minäkin sitten osani tästä kevät flunssasta. Viime viikonloppuna tuli ratsastettua maastossa niin että tuli hiki ja sitten sen jälkeen ulkona hikisenä. Luulenpa että tästä sain flunssan. Sunnuntai-iltana nousi hieman kuume töissä  ja jäinkin sitten viettämään saikkupäivää maanantaina. Lepäilin kotona ja siivoilin, kerrankin oli aikaa maata ihan luvan kanssa koko päivä. Koomisinta tässä on se että olen koko ajan toitottanut kaikille että en koskaan ole kipeä mutta sitten kolahtikin.. Ei vaan oikeasti olen todella harvoin kipeänä. Mullahan on viimeisen n. 1½v aikana ollut vain yksi saikkupäivä, se on kyllä jo aika hyvin :)


Tiistaina lähdin jo kevyesti salille tekemään selkää. Kerrankin tein treenin rauhassa, tein hitaita ja puhtaita toistoja ja keskityin vain siihen että saan tuntuman selkään. Syke ei saanut kuitenkaan juurikaan treenissä nousta. Hyvin sai lapoihin tuntuman mutta tuli taas todettua että on toi vasen puoli kaiken kaikkiaan heikompi kuin oikea. Mitenhän tätä toispuoleisuutta lähtis työstämään treenissä?


Keskiviikkona tein rintaa vähän samalla fiiliksellä kuin selkää mutta nostin vähän painoja sarjoihin ja muutin vähän treeniliikkeitä. Silloin kun aloin treenata enemmän niin ajattelin että rinnan alue on mulla heikoin ja jotenkin vaikea saada tuntumaa. Nyt olen melkein sitä mieltä että rinnan alue on mulla aika vahva ja sinne saan hyvin tuntuman, kuten myös yläselkä.


Eilen tein etureidet. Kyykkyä, prässiä ja jalkojen ojennusta. Ihan perusliikkeitä ja monta sarjaa kutakin. Hyvin sai kyllä tuntumaa etureiteen ja olenkin alkanut jonkin verran tekemään pudotussarjoja. Niillä jotenkin saa vietyä lihaksen hyvin loppuun asti. Joissain liikkeissä tarvitsee kyllä kaveria apuun jotta saa sarjasta täyden hyödyn. Mutta esim. etureisi ojennuksessa olen hyvin saanut itsekseen tehtyä pudotussarjaa.


Jalkatreenin päätteeksi pääsinkin sitten Vesan käsittelyyn. Nyt oli sitten vihdoin vuorossa oikeasti hierontaa. Selkää,niskaa ja olkapäitä hierottiin. Vesa sanoi että oikea puoli pullottaa selästä ja vasemmasta näkee että on selkeästi heikompi. Olkapäätkin oli ihan tukossa ja ai että teki hieronta kipeetä. Mitään kipuja mulla ei olekkaan vaikka paikat on vähän tukossa. Hieronnan lopuksi katsottiin vielä jalkojen ja alaselän asennot. Hyvin paikat kuulema auki vaikka jouduttiinkin vielä alaselkää vähän ronklaamaan. Vesa totes mulle että huomenna voi sitten työnjälki tuntua. Ja joo on kyllä tuntunut tänään.


Tänään kävin pitkästä aikaa taas uimassa. Nyt oikein laskin että kuinka pitkän matkan uin. Tuli uitua 800m ja sen jälkeen kävin vielä terapia-altaassa venyttelemässä. Oli ihan mukavaa vaihtelua. Yksi mummo ihasteli mun tatuointeja suihkussa, olin ihan häkeltynyt kun tatuoinnit herättivät tuollaista mielenkiintoa ja vielä tuon ikäisessä ihmisessä. Oli kyllä symppis mamma :)


Dieetti rullaa vielä samaan tahtiin ja pitäisi jossain vaiheessa päivitellä että milloin lähdetään taas kaloreita laskemaan. Olen nyt muutamina päivinä kyllä mennyt vähemmillä kaloreilla mitä on laitettu mutta olihan mulla tossa noita lepopäiviäkin. Mutta olo alkaa olla vähän kireempi jo :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti