lauantai 26. syyskuuta 2015

Raporttia kisadebyytistä Jyväskylässä!

Heippahei! Viikko sitten oltiin kisailemassa Jyväskylässä ja nyt olisi aika kasata mietteet että miten ne kisat sitten oikein menivätkään?

Torstai-iltana kotona vielä...

Kisakynnet, arvaatteko jo bikinien värin? ;)

Perjantaina meillä alkoi kisavalmistelut aamulla salilta. Kävin heittämässä kevyen kävelyn juoksumatolla sekä pientä pumppausta olkapäille salilla sillä ulkona oli sen verran kostea keli että en viitsinyt lähteä riiskeeraamaan.
Kotiin päästyä alettiin maalaushommiin. Mulla on onneksi kotona oma promaalari joten se puoli oli hoidossa. Iho tuntui hyvin imevän väriä ja laitettiinkin siinä muutama kerros jo ensimmäisellä kierroksella. Erityisesti pakarat imi väriä sekä yläkroppaan sai levittää muutaman kerran. Jalat tuli melkein heti tasaisen ruskeiksi. 

Hotellilla perjantai-iltana, toinen kerros jo väriä päällä


Lähdettiin puolen päivän aikaan ajamaan vanhempien luota kohti Jyväskylää. Olin pukeutunut erittäin tyylikkäästi lökäreihin sekä huppariin, pipo päässä ja kaulahuivi kaulassa, ilman alusvaatteita tietenkin.. Alkumatkasta olo oli todella kylmä mutta mulla on pääsääntöisesti koko dieetin ajan aamupäivällä/päivällä ollut kylmä, muuten en ole joutunut juurikaan palelusta kärsimään.
Saavuttiin hyvissä ajoin paikanpäälle, meillä oli huoneet Sokos hotelli Paviljongissa eli juuri kisapaikan vieressä. 

Kun oltiin päästy asettumaan niin oli aika levittää toinen kerros protania. Iho otti hyvin väriä vastaan ja väri näytti tasaiselta. Itse meinasin hermoilla että onko väri tarpeeksi kuivunut että uskalsi vaatteita laittaa päälle. Kuivattelujen jälkeen kävin näyttämässä Harrille ja Sadulle väriä sekä kuntoa. Väri sai kehuja sävystä ja siitä että se oli TODELLA tasainen. Perjantaina ei tarvinnut (tai siis en päässyt) peseytyä ollenkaan sillä väri oli niin hyvä. Kunnosta sain kommenttia että hyvin oli lihakset täyttyneet hiilarista. Olin syönyt päivän viimeiset hiilarit puolen päivän aikaan ja loppuillalle oli tiedossa vain kanaa ja ananasta.  Sanotaanko että tuli helpottuneempi olo kun kuulin että väri oli hyvä kuin se että miltä kunto näyttää :D Hermoilin jotenkin värin suhteen, mitä jos se ei näytäkkään hyvältä.

Kuivattelu viinit :)

Väritsekin jälkeen kävin rekisteröitymässä, jossa näytettiin myös bikinit sekä kengät. Pituus myös mitattiin ja mulle se näytti 164cm! Luulin olevani 166c pitkä! No eipä sillä niinkään ole väliä mutta onneksi näytti sen verran että ei tarvinnut lähteä sarjaa vaihtamaan. 
Valmentajan ohjeistuksesta rekisteröinnin jälkeen käytiin alakerran ravintolassa; Muut söivät ja mä otin sen kuuluisan viimeistely-viinin :) Join viiniä hartaasti ja antaumuksella sillä en ole yli vuoteen käyttänyt alkoholia (ellei uv skumppalasia lasketa) tai ainakaan ollut humalassa. Kyllähän se vähän hattuun nousi, mutta eipä tuo ollut mikään ihme. Viinin jälkeen vielä kanat ja ananakset huiviin ja unten maille. Sain kyllä hyvin unen päästä kiinni mutta heräsin joskus kahden aikaan yöllä. Kuuntelin tunnin verran musiikkia jotta pystyin rauhoittumaan niin että unta riitti vielä aamulle asti.

Kisa-aamu ennen laittautumista

Lauantai aamuna heräilin klo 08 aikaan, muut lähtivät aamupalalle ja mä jäin nauttimaan mun omasta herkkuaamupalasta. Luvassa oli pastaa, meetwurstia, suolaa sekä öljyä. Niin tietenkin glutamiinia unohtamatta. Aamulla sain nauttia 2dl nestettä. Seuraavallakin aterialla olisi ollut 2dl nestettä mutta Harri sanoi että jos pystyn olemaan ilman kisaan asti niin ei tarvitse juoda sitä.
Täytyy kyllä sanoa että olin yllättynyt siitä miten kevyesti sain vedeltyä tuon aamupalan huiviin!

Ysäväni Lotta Custom Curlsista Hyvinkäältä saapuikin sitten melko pian aamupalan syötyäni hotellille ja alettiin tekemään kisalookkia. Aikataulu oli perjaatteessa melko tiukka sillä meillä oli huoneen luovutus klo 12. Yritettiin perjantai-iltana saada vielä pidennettyä aikaa mutta kisojen takia hotelli oli niin täyteen buukattu että pidennys ei onnistunut. No jälkeenpäin kun mietin niin kaikki sujui lopulta melko jouhevasti.

Hotellilta kisalookki valmiina

Mun täytyy nyt kyllä vielä edelleen ylistää Lotan silmää ja ammattitaitoa. Mun kisalookki oli todellakin priimaa ja juuri mun näköinen. Lookki näytti myös erittäin hyvältä lavalla ja olen saanut todella paljon palautetta kuinka loistavalta näytin! Kiitos vielä Lotalle <3 ja antaa kuvien puhua puolestaan!




Laittautumisen jälkeen meillä oli muutama tunti odottelua. Yritettiin rentoutua hotellin aulassa ja äiti piti mulle juttuseuraa ettei fiilis päässyt ihan lössähtämään. Yllättävän nopeasti se muutama tunti siinä hurahti. Klo 15 aikaan oli aika siirtyä takahuoneeseen valmistautumaan lavalle menoon, klo 16 alkoi Bodyfitness-luokat

Jännää,kohta se on menoa!

Valmistautuminen takahuoneessa oli melko hektistä. Sanotaanko nyt näin että ei siinä paljoa kerennyt latailemaan itseään kisaa varten. Mutta toisaalta mulla oli melko skarppi olo kuitenkin melkeinpä koko päivän enkä oikeastaan kaivannut lepohetkeä. Sitäpaitsi enhän mä olisi voinut alkaa mitään makailemaan hienon kampauksen kanssa ;). Nestettä olin juonut viimeksi aamulla mutta en silti kokenut että olisi janottanut, suu pysyi myös hyvin kosteana. 
Huolto pelasi hyvin; Bikinit liimattiin kiinni ja öljyt taputeltiin pintaan, kiitos Fitfarmin huoltotiimille :) Vähän kerkesin kuminauhalla pumppailemaan, mutta melko vähäiseksi se jäi ajan ja tilan puutteesta.
Melko pian sitä oltiinkin sitten jo jonossa odottamassa lavalle pääsyä. Fiilis oli melko jännittynyt, mutta positiivisesti kuitenkin. Siinä seistiin sitten jonossa etkä yhtään tiennyt mitä oven takana odottaa....




Eliminaatiokierroksella mut kutsuttiin uudestaan eteen näiden daamien kanssa

Se fiilis kun astelit lavalle! Huh! Ei tarvinnut miettiä että tuleeko sitä hymyä vai ei. Hymyilytti niin että ylähuuli kramppasi! Olo lavalla tuntui luontevalta vaikka ensimmäisellä kierroksella jännittikin vähän enemmän. Eliminaatiokierroksella meitä daameja oli melko monta ja joutui kyllä olemaan rivissä tarkkana ettei jää toisten varjoon. Kierros oli melko nopeaan ohi ja sitten vain takahuoneeseen odottaamaan että pääseekö sitä toiselle kierrokselle. Eliminaatiosta valittiin siis 15 parasta seuraavalle kierrokselle. Tietojeni mukaan meitä taisi olla nyt se 28 (?) ensimmäisellä kierroksella.




Kuvat: wanna.kuvat.fi KIITOS!

Ja niinhän siinä sitten vielä kävi että pääsin eliminaatiokierrokselta jatkoon! En meinannut korviani uskoa, siis oikeasti... Fiilis oli ihan huippu! Näin kovatasoisessa sarjassa pääsin vielä eliminaatiokierrokselta jatkoon! Ja mun ekat kisat vielä!  
Toisella kierroksella lavalla olo oli vielä rennompaa ja olen todella yllättynyt että pystyin oikeasti niin hyvin olemaan läsnä. Otin kontaktia tuomareihin sekä pystyin seuraamaan yleisöäkin. Kannustushuudot kuuluivat yleisöstä ja ne nostattivat hymyä vielä enemmän! Kaiken muun muistan lavalta paitsi sen että mitä musiikkia taustalla soi.
Pääsin toisella kierroksella viimeiseen vertailuun mitä ihan osasinkin odottaan. Toisaalta ajattelin lavalla että mun tavoitteet oli jo täyttyneet siinä kun pääsin eliminaatiosta jatkoon. 
Ja niinhän siinä sitten kävi että en selvinnyt Jyväskylästä 10 parhaan joukkoon ja näin ollen myöskin Lahteen lähtö oli näiltä osin poissa pelistä...





Kuvat: pakkotoisto.com

Kisojen jälkeen mulla oli heti ensimmäinen ajatus että en lähde Ouluun, kisat oli nyt tälle vuotta tässä. Keskustelua käytiin läheisten kanssa ravintolassa että kannattaako lähteä vai ei, puhuttiin että nukun yön yli ja päätän sitten. Oikeasti olin jo päättänyt heti että en lähde. 
Launtai-iltana käytiin syömässä Jyväskylässä American dinerissä ja olihan mulla oma jemmapussi pöydän alla. Yllättävän paljon jaksoin syödä siihen nähden että olin ollut 24 viikkoa dieetillä. On tää mun kroppa ihmeellinen!

Sunnuntaina viestittelin heti aamupäivästä Harrin kanssa fiiliksiä, kerroin oman mielipiteen Ouluun lädöstä. Harri oli samoilla linjoilla, nyt ei kannata lähteä Ouluun. Sain palautetta että; lookki oli nappiin, esiintyminen hyvää sekä värit hyvät, ainoastaan tarvitaan sitä lihasta lissää ja sitä ei viikossa saa niin että olisi kannattanut Ouluun lähteä. Myöskin oli ihan käytännön syitä miksi lähteminen olisi ollut todella haastavaa ja mietin että onko se oikesti sen rahanmenon arvoista. Ja voin kyllä suoraan sanoa että olin todella väsynyt tämän rutistuksen jälkeen. 
Mutta pitää olla itselle armollinen; tämä oli eka offi ja eka dieetti, pudotettuja kiloja reilu 15! Olen todella tyytyväinen suoritukseeni ja ens kerralla eri kunnossa lavalla ;)


Tämän viikon olen pitänyt breikkiä fitnesskuplasta ja viettänyt aikaa tallilla ja ratsastanut joka päivä! Tänään kävin ensimmäistä kertaa salilla kisojen jälkeen, maltillista pumppailua. Ensi viikolla aletaan sitten tositoimiin uuden treeniohjelman kanssa! Treenitavoitteet ja tavoitteet kisoista (kyllä, aion kisata uudestaankin) ovat melko selkeät omassa päässä mutta niistä myöhemmin sitten lisää... Tarkoitus olisi myös tänne blogiin avata tarkemmin että miten se dieetti mulla sujui; mkä oli helppoa ja mitkä olivat mahdolliset kompastuskivet! 


Kiitos Aki että jaksoit tukea ja auttaa koko dieetin ajan! Kiitos vanhemmat että mahdollistitte tämän kokemuksen ja tuitte monin tavoin! Kiitos ystävät ja työkaverit ymmärryksestä ja kärsivällisyydestä!  Kiitos Defen hoitajille! Kiitos Lotta lookista! Kiitos Pinkkiheidi aivan mahtavista bikineistä! Kiitos Toni ja Sporttimekka lisäravinteista sekä neuvoista!  Kiitos Fitfarm ja Harri valmennuksesta!





























Ei kommentteja:

Lähetä kommentti