perjantai 12. kesäkuuta 2015

Dieettiviikko nro 9!

Ohops, onpas taas vierähtänyt aikaa viime kirjoituksesta. Kyllä täytyy sanoa että arki on niin aikataulutettua että kerkeää kaiken tekemään, niin ei ole paljon ollut ajatusta kirjoittaa tänne blogiin. Ajattelinkin että nyt jää kyllä koko blogi. Mulla kuitenkin alkoi tänään loma joten nyt kai olisi aikaa kirjoitella vähän kuulumisia.

Eka kuva 26.4 ja toinen 16.5.

Mullahan on mennyt tämä dieetti aika mukavasti, oikeastaan juuri kuin oppikirjasta kai. Voisinkin tähän listata viikkopainot joista näkee että paino on laskenut tasaisesti.

13.4.15 73,4kg (aloitus paino)
20.4.15 71,7kg
27.4.15 71,0kg
4.5.15 70,7kg (tässä alkoi painon lasku hidastumaan, sain uudet ruokaohjeet)
11.5.15 69,3kg
21.5.15 68,5kg (tämän jälkeen lähti hiilarit aamusta eli munakkaan voimalla mennään)
25.5.15 67,8kg
1.6.15 67,5kg
8.6.15 66,9kg
11.6.15 65,7kg

Vko 6 kuntokuva

Vko 8 kuntokuvia

Aamuaerobisia olen tehnyt koko dieetin ajan 4x viikossa. Jossain vaiheessa salitreeniin tuli myös intervallit mukaan, olisinko kohta kuukauden niitä tehnyt. Nyt viimeisin uudistus tuli tällä viikolla. Aamuaerobiset muuttuivat tunnin mittaisiksi sekä aamuaerobisen yhteydessä mun tulee tehdä tietty määrä jännehyppyjä sekä askelkyykkykävelyä. Ihan suhteellisen tehokasta ollut ainkin tällä viikolla, nimim. tuli tehtyä 180 askelkyykkyä sekä kyykkyhyppyä lenkillä! Tekee kyllä mulle niin hyvää toi hyppiminen kun se ei ole mun vahvimpia puolia. Meinaa sellanen "räjähtävyys" :D



Valmentajalta tullut hyvää palautetta ja kaikki on mennyt niinkuin pitääkin. Viimeksi kun laitoin kuntokuvia niin sain palautetta; "Kroppa näyttää linjavalta ja harmooniselta, hyvää työtä". Nämä olivat oikeastaan juuri ne kommentit mitä halusin kuulla. Olen jotenkin päässyt siitä ajatuksesta että lihasten pitäisi olla jotenkin hirveän massiiviset ja isot, tai että mun pitäisi olla kauhean iso. Oikeastaan mitä enemmän tästä lähtee tätä rasvaa ja lihakset tulevat näkyviin, niin sitä enemmän tästä omasta kropasta tykkään. Vyötärön kapeneminen tuo tietysti x-mallia lisää.


Äidin kanssa käytiin toukokuussa Tallinnassa hoidoissa

Vieläkin ruokaa on ihan mukavasti. Tosiaan hiilarit on lähtenyt aamuista kokonaan eli munakkaiden voimalla mennään. Toistaiseksi ei ole ollut ongelmaa tässä. Päivän ruuista vähän nipistetty hiilaria mutta määrät ovat silti vielä reilummat kuin laihduttajien. Aika vähäisillä mieliteoilla olen päässyt eikä sen suhteen ole hirveitä haasteita ollut. Ruokavaliosta lipsuminen ilman lupaa ei tietenkään ole vaihtoehto!



Viime viikkona salitreeni tuntui jotenkin vähän tökkivän. Tajusin siinä että diettiä oli kulunut 8 viikkoa eli 2 kuukautta ja ilman lepoviikkoja. Piti keksiä jotain että sai treenit tehtyä. Olenkin nyt käynyt muutaman kerran äidin vetämissä toiminnallisissa ulkotreeneissä mikä onkin ollut hyvää vaihtelua peruspunttiin. Tällä viikolla treeni onkin sitten kulkenut melko kivasti!
Monesti kuulee ja lukee että ihmiset paukuttelee enkkoja dieetillä. Mä en ole tälläiseen niinkään keskittynyt tai paneutunut. Olen ajatellut että teen sillä kerralla aina niin hyvän treenin kun pystyn enkä ajattele että nyt pitäisi nostaa hirveästi sarjapainoja tms.  Tälläisellä ajatusmallilla mulla treeni kulkee ja painotkin on kyllä ihan kohdillaan. Olen myös ollut armollinen itselleni niinä "huonoina treenipäivinä" ja todennut et ens kerralla sitten.

Dieettivko 8

Paljon olen saanut ihmisiltä kommenttia muuttuneesta ulkomuodosta. Salilla myös vieraat ihmiset tulleet sanomaan että näytän kovakuntoiselta ja hyvältä. Kyllähän se on ihan mukava palautetta saada. Välillä meinaa pieni ahdistus iskeä salilla kun kaikkia kiinnostaa että "miten sulla nyt se dieetti menee?" Kun olisi vain olo että haluan nyt vain tehdä tämän treenin rauhassa. Olen usein sitten vastaillut ympäripyöreästi että hyvin menee!
Töissä multa kysyi myös eräs opiskelijan opettaja että olenko mä urheilija? Menin siitä vähän hämilleen ja totesin että kai mä taidan olla. :D





Ainiin, mitäs Defenderille kuuluu? No me ollaan tässä taas käyty yhdet kisat ja kolmas sijahan sieltä napsahti! Meille vaikea rata ja hevonen ei ollut parhaimmillaan ja silti noin hyvä sijoitus. On se vaan murunen ja ollaan me aika hyviä yhdessä!
Nyt viimeisen viikon Defe on viettänyt 24/7 laidunlomaa tammojen kanssa ja tänään kun mun loma alkoi niin hänen loppui! Aikamoisen elintaso mahan hän on kasvattanut ;)


Eilisen pakolliset päivitykset!

Huh, tässä tuli sitten puskettua vähän tätä tekstiä! Tarkoitus oli huomenna pirteänä kirjoitella mutta tässä kun vauhtiin pääsi niin sai rustailtua nyt! 
Lomalla kun olen niin voisin olettaa että dieettikuulumisia tulisi vähän useammin!
Ainiin, ja maanantaina olisi taas reissu Tampereelle valkun silmän alle! Katsotaan että tuleeko muutoksia!


PS. Tulipas ilmoittauduttua sitten kisoihin jo, saako alkaa jännittää?













Ei kommentteja:

Lähetä kommentti