sunnuntai 4. tammikuuta 2015

Mites ne vuoden ekat treenit sitten oikein meni?


Tosiaan niin se uusi vuosi vaihtui ja vuosi 2015 starttasi. Vietin uuden vuoden aattoa kavereiden kanssa täällä Hyvinkäällä. Mulla oli jokin aika sitten sellainen olo että tekisi mieli ottaa alkoa vähän enemmänkin uutena vuotena kun ei ole tosiaan puoleen vuoteen tullut juotua. Kuitenkin uuden vuoden aaton lähestyessä alkoi mieli muuttua. Ensinnäkin olisin varmaan mennyt ihan sekaisin sillä en ole pitkään aikaan juonut. Toiseksi se krapula olisi kestänyt varmaan jonkin aikaa ja todennäköisesti viikon treenit olisi mennyt ihan "hukkaan". Kolmas syy oli se että aloin laskea että ei tässä kauaa aikaa ole maaliskuuhun, jonka aikaan olisi dieetti tarkoitus aloittaa. Tuntuu että viime viikkojen treenit ovat olleet vähän hajanaisia näiden pyhien takia, vaikka kuitenkin kaikki treenit olen käynyt tekemässä.
Uuden vuoden aattona kuitenkin otin lasin skumppaa vuoden vaihteen kunniaksi. Lähdin myös kavereiden kanssa käymään paikallisessa baarissa mutta siellä tuli oltua ehkä noin puoli tuntia. Alkoi porukka olla aika soseessa eikä sitä selvinpäin olisi jaksanut katsoa. No tulipahan käytyä katsomassa ja uskon että olisi alkanut kaivelemaan jos en olisi käynyt.


Vuoden ensimmäisenä päivänä kävin vain tallilla ratsastamassa Defen. Pidin salilta lepopäivän koska edellisenä iltana meni myöhään ja yöunet jäivät vähemmälle. Defen kanssa olen nyt pääsääntöisesti ratsastanut rennosti pellolla koska kenttä ei ole ollut ratsastuskunnossa. Meillä on muutaman viikon päästä muutto maneesitallille joten sitten pääsee aina ratsastamaan kunnolla vaikka olisikin huono sää.


Mulla on nyt tämä viikko perusviikko treenien suhteen. Perjantaina oli vuorossa olkapäät,ojentajat ja rinta. Olen nyt huomannut että aika paljon tässä perusviikolla mulla ne painot vaihtelevat ja riippuvat todella paljon sen hetkisestä fiiliksestä. Esimerkiksi pystypunnerrusta käsipainoilla olen tehnyt 14kg 10-12 sarjaa. Välillä tämä menee tosi kevyesti ja nyt esim tällä viikolla ne painot tuntui niin raskaalta. Olen kuitenkin todennut että ennemmin otan sitten vähän painoja alas jotta saan tuntuman sinne minne pitääkin.

Kyllä siellä vähän abseja näkyy ;)

Lauantaina oli tiedossa vähän takareisi/pakara jumppaa.  Mulla oli myös uutta laturia kokeilussa. Mun miesystävä oli tilannut Mannisen Maniaa jota sitten kokeilin treenissä. Laturi aiheutti kyllä sellaisen kihelmöinnin joka kesti koko treenin ajan. Myös tuntui että alkoi hikoiluttaa enemmän kun yleensä. 
Tuo takaosaston treeni on kyllä sellanen että jos se ei tunnu missään niin sitten on kyllä tehnyt jotain väärin :D Ohjelmassa on mm. lantionnostoa smithissä, askelkyykkyä, bulgarialaista kyykkyä, leveetä kyykkyä.. You name it! Tuli vähän viime yönä nukuttua huonosti kun alkoi pakaroita kolottaa tuo päivän treeni!

Selkä 2.1.15

Tänään aamusta tilailin Sporttimekasta vähän lisäravinteita. Tilasin myös itselle laturiksi tuota Maniaa sekä Scitecin Amino Magicia treenijuomaksi. Lisäksi palkkariin eri heraa vaihteeksi.
Nyt illasta suuntasin sitten salille tekemään viikon viimeisen treenin. Tiedossa oli selkä ja olkapäät. Tässä perusohjelmassa mulla on kahtena eri päivänä selkää ja olkapäitä, aika paljon saa vipunostoja tehdä ;) 
Tänään treenissä oli aika hyvä tuntuma selässä. Ylätaljassa sai hyvän venytyksen sekä supistuksen lavoille ja ihan asiallisilla painoilla vielä (+40kg) ilman että otan kropalla vauhtia. Olkapäille tein pitkää sarjaa joten hapotti. Tein vipunostot istuen niin menee varmemmin kaikki paine olkapäille. Toisena päivänä kun mulla on olkapäitä niin teen ne seisten. Saa vähän erilaista liikettä niille.
Kyllä tuntui tämä treeni menevän perille, tuossa kun kotiin tuli niin selkää ihan kuumotti!


Treeni on nyt mennyt oikeasti aika kivasti. Lihaksissa on ollut hyvä tuntuma sekä jotenkin ollut hyvä motivaatio liikutella sitä rautaa. Olen ollut myös kivasti pitkillä vapailla töistä niin on saanut oikeasti vähän levättyäkin. Lisäksi kun olen käynyt enemmän ratsastamssa niin luulen että tämä on tuonut vähän sitä kaivattua vaihtelua salitreeniin.
Tajusin tuossa myös sen, että hei mähän kisaan tänä vuonna! Kisalisenssi tulee myös lunastaa nyt tammikuussa ja se onkin työn alla heti kunhan pääsen tulostimen ääreen. 
Kisaaminen tuntuu vielä niin kaukaiselta vaikka toisinaan tuntuu että sehän on ihan kohta!










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti